Emma.dk tilhører Emma The Sleep Company. Disse vilkår og betingelser er med: Emma Matratzen Gmbh. Wilhelm-Leuschner-Str. 78. 60329 Frankfurt am Main, Tyskland. Organisationsnummer (HRB) 103278. Telefon: 89 87 23 35. Kontakt os på E-mail: [email protected]. Vores kundeservice er klar til at svare dig tilbage inden for 24 timer i alle hverdage.
Betaling
Vi accepterer følgende betalingsmetoder: debet- og kreditkort (Dankort, Mastercard og Visa), PayPal og Klarna. Vi forbeholder os ret til ikke at tilbyde visse betalingsmetoder for hver enkelt ordre på grund af leveringsadressen, en afvigelse fra leverings- og faktureringsadressen, varernes værdi i ordren eller andre objektive kriterier. Vi er berettiget til at henvise til andre betalingsmetoder for hver enkelt ordre. Alle omkostninger i forbindelse med pengetransaktioner er for din regning.
Vi kan tilbyde online betalingstjenesteudbydere og løsninger fra kreditinstitutter, hvis salgsbetingelser, kreditaftale, fortrydelsesret, hvis det er relevant, og specifikke betingelser skal accepteres af kunden for at kunne udføre tjenesten. Opsigelse af salgsbetingelserne mellem Emma og kunden kan medføre, at salgsbetingelserne eller kreditaftalen mellem kunden og online betalingstjenesteudbyderne eller kreditinstitutterne opsiges. Læs altid de specifikke salgs- og brugsbetingelser for udbydere af online betalingstjenester og kreditinstitutter omhyggeligt, før du bruger de tilsvarende betalings- og kredittjenester på de respektive websteder.
Emma accepterer forskellige betalingsmetoder. Til dette formål kan betalingsdata blive overført til de betalingstjenesteudbydere, som vi samarbejder med.
(a) Betaling med debet- og kreditkort: Du betaler straks under bestillingsprocessen ved at indtaste dine kreditkortoplysninger. Rammerne, der håndterer kreditkortoplysningerne, er hostet af Checkout. Checkout SAS er registreret i Frankrig under selskabsnummer 841033970, med hjemsted på adressen 37-39 rue de Surène, Paris (75008), Frankrig. Checkout SAS er godkendt af Autorité de Contrôle Prudentiel et de Résolution som et e-pengeinstitut.
(b) Betal med Paypal: Du betaler direkte via din PayPal-konto. Når du afgiver din bestilling, bliver du sendt videre til Paypal for at godkende betalingen af ordreværdien. PayPal er behørigt autoriseret i Luxembourg som bank (eller "kreditinstitut" i juridisk henseende). Vi er under tilsyn af Luxembourgs finanstilsyn, Commission de Surveillance du Secteur Financier eller CSSF. CSSF's registrerede kontor: 283, route d'Arlon, L-1150 Luxembourg.
(c) Betal med Klarna: Betal senere er en betalingsmåde, som giver dig mulighed for at betale 30 dage efter afsendelse af varerne. Vi overdrager opkrævning og inddrivelse af dit køb til Klarna Bank AB (publ) ("Klarna"). Klarna sender betalingsoplysningerne til dig i form af et indbetalingskort, så du kan betale direkte til dem. Du kan finde mere information samt kontaktoplysninger på klarna.dk. Hvis du vælger Betal senere, foretager Klarna en vurdering af din kreditværdighed for at afgøre, om de kan tilbyde dig betalingsmetoden. Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, telefon: +46 8 120 120 00, fax: +46 8 120 120 99, e-mail: [email protected], er en svensk bank registreret under organisationsnummer 556737-0431.
Som en del af vores metoder til overvågning og forebyggelse af svig og på grundlag af vores legitime forretningsinteresser bruger vi en tjeneste til overvågning og forebyggelse af svig, der leveres af Checkout SAS, til alle salg på webstedet.
Levering
Ved køb på Emma.dk tages der ikke et fragtgebyr ved vores standardlevering.
Levering sker via GLS og DSV. Leveringstiden er angivet på hvert enkelt produkt og varierer fra 1 dag til 7 uger. Der kan dog være længere leveringstid til øer. Vi leverer til Danmark. Ved den gratis leveringsform bliver dine varer leveret til nærmeste kantsten. Du står selv for at få varerne ind og opsat i det ønskede rum i din bolig.
Ved køb af Emma kontinentalseng bliver du kontakte af DSV vias SMS eller telefon, med leveringsdato samt tidsinterval for levering. Såfremt at det ikke passer dig, kan du skrive tilbage til fragtmanden og aftale nærmere.
Du modtager en mail den dag, vi afsender dine varer fra vores lager med trackingnummer, som giver dig mulighed for at følge din levering digitalt.
Varer købt på Emma.dk leveres på forskellige måder afhængigt af varetypen.
Vores produkter leveres med GLS. Hvis vægten overstiger 30kg vil levering foregå med DSV road. Hvis du ikke er hjemme, når varen forsøges leveret, bliver den placeret i nærmeste pakkeshop af GLS, hvor den kan afhentes.
Ønske leveringsdato
Det er desværre ikke en mulighed at ønske en bestemt leveringsdato – din bestilling afsendes hurtigst muligt. Vær opmærksom på, at der ikke leveres på lørdage, søndage og helligdage.
Fortrydelsesret
Som forbruger har du 100 dages fortrydelsesret, når du handler hos Emma.dk. Se også vores. Link: 100 dages prøveperiode. Fortrydelsesfristen udløber 100 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i samme køb, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den enkelte vare. Fristen indebærer, at du har 100 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til [email protected] eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Fortrydelse af en del af købet
vis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Vi arrangerer afhentningen af varen / varerne på det tidspunkt du er enig med, og fra samme adresse som varerne / varerne leveret til. Afhentningen, som vi arrangerer, er helt gratis. Visse varer kan returneres med normal post. Dette gælder f.eks for: topmadrasser og puder. Disse produkter skal afsendes fra en pakkeshop nær dig.
Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – det betyder, at du kan sove på madrassen som normalt. Vi anbefaler, at du sender mindre vare retur i den originale emballage. Dette gælder ved topmadrasser og puder. Manglende original emballage kan medføre en værdiforringelse.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for. Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet. Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Varen sendes til:
DSV Solution A/S - Taulov. Amerikavej 7, 7000 Fredericia. Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
100 dages prøveperiode
os Emma tilbyder vi udvidet returret på alle vores produkter. Når du køber et produkt hos Emma, har du altid 100 dage til at vurdere, om produktet er det rigtige for dig. Det betyder, at du kan sove på madrassen som normalt, og du har stadigvæk mulighed for at fortryde dit køb.
Kunden skal pakke madrassen ud af vakuumpakken inden for fire uger efter leveringsdatoen, så den kan udvide sig til sin fulde størrelse. Hvis kunden ikke følger anbefalingen inden for den foreskrevne tidsramme, forbeholder Emma sig ret til ikke at kompensere kunden for eventuelle fejl ved produktet, der skyldes forkert opbevaring, eller til at sende kunden et nyt produkt til erstatning for det originale. Det købte produkt skal pakkes ud inden for fire uger fra leveringsdatoen for at være berettiget til returnering under prøveperioden på 100 nætter.
Hvis Emma produktet ikke er noget for dig, så kontakt os indenfor 100 dage fra levering på vores mail: [email protected] for at arrangerer returnering.
Inden returnering anbefaler vi altid, at du har sovet på madrassen i minimum 4 ugers tid, da det tager tid for kroppen at vænne sig til en ny madras.
Garanti
Vi giver 10-års garanti på Emma madrassen for dimensionel stabilitet og holdbarhed af kernematerialerne. Garantien gælder ikke for skader forårsaget af forkert brug og utilstrækkelig eller forkert pleje. Dette garantikrav gælder fra modtagelse af Emma madrassen i EU (og Schweiz) og gives af Emma Matratzen GmbH ved at returnere varerne til Emma Matratzen GmbH, Wilhelm-Leuschner-Straße 78, 60329 Frankfurt am Main eller efter indsamling af varerne gennem vores tredjepartsudbydere. Den lovbestemte fortrydelsesret og garanti gælder uændret. For at sikre en problemfri behandling af garantikravet anmodes kunden om at levere passende fotomateriale af det pågældende produkt. Vi anbefaler også, at du regelmæssigt lufter madrassen, der placeres direkte på gulvet (kun rene og tørre overflader).
Denne garanti gælder:
• I tilfælde af revner, buler eller skader på skummet, der er opstået trods korrekt brug og korrekt håndtering.
• I tilfælde af produktionsskade på lynlåsen.
Denne garanti gælder ikke:
• Med personlige komfortpræferencer
• Skader forårsaget af blandt andet, men ikke udelukkende af nedskæringer, forbrændinger, revner, væsker eller pletter.
• Udskiftning af ubeskadigede dele af Emma-madrassen.
• Enhver Emma-madras, der ikke blev solgt af en officiel forhandler.
• Enhver madras, der ikke blev solgt som ny.
Læs mere: Emma garanti betingelser
Reklamationsret
Når du handler hos Emma-madras.dk som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder. Kontakt os inden du sender varen. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Varen sendes til:
Emma Matratzen GmbH, Wilhelm-Leuschner-Str. 78, 60329 Frankfurt am Main, Tyskland Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.
Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (fortrolighedspolitik)
For at du kan indgå aftale med os på Emma-madras.dk, har vi brug for følgende oplysninger: Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse. Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos Emma Matratzen Gmbh og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål. Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. Den dataansvarlige på www.emma-madras.dk er Emma Matratzen Gmbh. Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig. Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: [email protected]
Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte [email protected] Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til: Center for Klageløsning Nævnenes Hus Toldboden 2 8800 Viborg. Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - ODR Standardfortrydelsesformular (Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til: Emma Matratzen GmbH Wilhelm-Leuschner-Str. 78 60329 Frankfurt am Main E-mail: [email protected]
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende:
Varer/tjenesteydelser: ____________________________________________
Bestilt den: _______________________________
Modtaget den: _______________________________
Forbrugerens navn: ___________________________________
Forbrugerens adresse: ____________________________________________
Forbrugerens underskrift: _________________________________________
Dato: _________________ (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
andelsbetingelserne er senest opdateret d. 28.11.2022